Miyamoto verontrust

Alle laatste nieuwtjes omtrent DS Games...
Plaats reactie
Gast

Miyamoto verontrust

Bericht door Gast » 23-10-2008 13:33

Tijdens zijn Wii Music-tour door Europa vermeldt deze grote man van Nintendo zijn visie op geweld in games!
Shigeru Miyamoto, één van de grotere designers van Nintendo, liet vandaag via het Engelse televisiekanaal Channel 4 weten wat hij eigenlijk vindt van geweld in games.


\Ik wil niet de vrijheid van meningsuiting aantasten, maar ik maak me zorgen over het grote aantal developers dat de geesten van hun klanten tracht te stimuleren middels geweld. Ik geloof dat er meer manieren zijn om de aandacht van de mensen te trekken.\


Daarnaast vertelde Miyamoto dat het erg belangrijk is dat ouders de leeftijdsadviezen van games serieus handhaven. Tevens zei de goede man dit:


\We moeten eten om in leven te blijven. Dat is onze eerst prioriteit. Entertainment en de verrijking van onze geesten moet echter altijd op de tweede plaats komen. Nintendo\s missie is het gebruiken en verbeteren van goedkopere technologie zodat we betaalbare entertainment kunnen leveren.\


Hiermee speelt de japanner dus in op de huidige economische crisis. Volgens Miyamoto is er dus altijd wat geld te besteden voor een gezellig Nintendo-product

[size=8]Bron:ninyou.nl[/size]

Plaats reactie

Terug naar “DS - Games Nieuws”