DS geeft groen en blauw scherm.

Voor en door gebruikers...
Plaats reactie
jotootje
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-08-2010 16:36

DS geeft groen en blauw scherm.

Bericht door jotootje » 16-08-2010 16:46

Tijdens het verzenden van Pokemons tussen de 2 DS-en van mijn kinderen heb ik beide apparaten uitgezet (sorry! Ze hadden de hele tijd ruzie). In beide DS-en zit en Acekard 2.1. Voor mijn actie werkte beide Acekards prima. Als ik een ander kaartje in de DS plaats, werkt het apparaat wel. Het euvel zit dus ergens op de Acekards.

Nu geeft de ene DS een blauw en groen scherm. Bij de andere staat er ook nog de melding FAT ERROR.

Ik ben een leek wat deze apparaten :( betreft dus wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 20-08-2010 00:46

Hallo Jotootje,

Het ziet er naar uit dat de SD kaartjes tijdens het uitzetten van de DS bezig was met lees/schrijfbewerkingen.

Wat je het beste kunt proberen is het kaartje in een kaartlezer te stopppen en even alle bestanden (spellen/rom info) veiligstellen op je PC (of Mac).
Daarna moet je de SD kaartjes laten controleren op fouten via een programma als scandisk (op Windows) of een soortgelijk programma voor de Mac (hangt er vanaf wat voor systeem je hebt.

Als het goed is moet er op het forum een beschrijving staan hoe je dit het beste aan kunt pakkn.
Helaas ben ik even niet in de gelegenheid om dit uit te zoeken, want ik typ nu via mijn telefoon en daardoor ben ik te lang bezig om dit snel te kunnen vinden.
Ik zal in het uiterste geval zsm een nauwkeurige beschrijving maken hoe je dit het beste aan kunt pakken.

jotootje
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-08-2010 16:36

Bericht door jotootje » 20-08-2010 19:26

dank voor je reactie. Bij het kopiëren kwam ik er achter dat een bepaald CC bestand niet te kopiëren valt maar ook niet verwijderd kan worden. Dat zal dus wel de boosdoener zijn. Maar ik kan dat scandisk niet vinden. Kun je mij er misschien verder mee helpen?

Plaats reactie

Terug naar “Help en Tips voor de DS zelf”