Nintendo gaat DS Lite uitfaseren

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!
Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Nintendo gaat DS Lite uitfaseren

Bericht door Hotmailer » 10-03-2009 12:03

[b]Nintendo gaat [url=http://www.theinquirer.net/inquirer/new ... ite-killed][u]stoppen[/u][/url] met de productie van de populaire DS Lite. De nieuwe Nintendo DSi ligt straks overal ter wereld in de schappen, waardoor Nintendo weinig reden meer ziet de DS Lite nog langer aan te bieden.[/b]

De DS Lite wordt, in zijn huidige vorm, al meer dan drie jaar verkocht en noteert nog steeds uitstekende verkoopcijfers. De DSi, die in april in Europa en Amerika beschikbaar moet zijn, is volgens Nintendo echter een competente opvolger. Ten opzichte van de DS Lite heeft Nintendo aan de DSi twee camera\s toegevoegd, evenals een groter scherm, een downloaddienst, een sd-slot en muziekfunctionaliteit. Door de DS Lite te schrappen komt er een einde aan de ondersteuning van GBA-cartridges. De DS Lite had nog zo\n slot aan boord, dat vooral gebruikt wordt voor het spelen van oudere spellen en voor uitbreidingen, zoals de Palm Grip van Guitar Hero.

[size=9]Bron: [url=http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=239 ... .mc_id=rss]pcmweb.nl[/url][/size]

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 10-03-2009 21:40

Dus toch aan de DSi met zijn allen...

Kun je met de Dsi en de DS ook onderling spelen, zoals nu met 2 DSen? Lijkt me geen probleem, maar andere dingen, zoals DSTT kaarten werken ook niet.

Essiestam
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 63
Lid geworden op: 15-07-2008 12:23

Bericht door Essiestam » 18-03-2009 20:18

Er is volgens mij al een flashkaart voor de DSi.
Ik weet niet of ik de link hier mag zetten.. :roll:

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 18-03-2009 20:51

[quote="Essiestam"]Er is volgens mij al een flashkaart voor de DSi.
Ik weet niet of ik de link hier mag zetten.. :roll:[/quote]

We bespreken ze zelfs in de betreffende Backup Card topics en daardoor hebben we alle info al voor je. ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo DS”