Review Puzzle League

Recenties van DS Games.
Plaats reactie
Gast

Review Puzzle League

Bericht door Gast » 21-09-2008 20:44

[b]Puzzle League DS review[/b]

Puzzelen, ik weet niet precies wat ik er mee heb. Aan de ene kant wil je natuurlijk stoer doen en zeggen dat je het niks vindt, aan de andere kant is het gewoon ontzettend verslavend, leuk en totaal niet duf. Tenminste, dat was mijn mening na het spelen van Puzzle League DS.

[b]Tetris of Bejeweled?[/b]
Puzzle League DS zit namelijk ontzettend goed in elkaar. Het heeft een beetje van Tetris en een beetje van Bejeweled. Het doel van het spel is om rijen van drie of meer blokjes van dezelfde kleur te maken, door die blokjes horizontaal te verschuiven. Zo speel je blokjes weg en ondertussen verschijnt er onderin beeld steeds een rij nieuwe blokjes. Het verschuiven van blokjes gaat, hoe kan het ook anders, met de stylus van je Nintendo DS. Net zoals bij bijvoorbeeld Brain Training houd je je handheld verticaal vast en in het geval van een rechtshandige puzzelaar speelt alle actie zich dan op het rechterscherm (het touch-screen) af. Het linkerscherm wordt dan beheerst door statistiekjes zoals scores en levels, en ik moet zeggen dat het erg lekker werkt.

[img]http://www.gamersnet.nl/reviews/puzzle_ ... _8_big.jpg[/img] [img]http://www.gamersnet.nl/reviews/puzzle_ ... _9_big.jpg[/img]



[b]Combo\s[/b]
Wanneer je begint met het spel ziet het er waarschijnlijk allemaal erg simpel en overzichtelijk uit. De blokjes speel je met het grootste gemak weg en je spoelt zelfs even door om nieuwe rijen tevoorschijn te toveren. Een puzzelspelletje wordt voor mij echter pas leuk wanneer het pittig wordt, en dat is bij Puzzle League DS niet anders. Op die momenten komt de grote diepgang van het spel namelijk om de hoek kijken, want daar zul je zeker gebruik van moeten maken om het hoofd boven water te houden. Wanneer je een rijtje blokjes wegspeelt verdwijnt hij en zullen de bovenliggende blokjes naar beneden vallen. Met een beetje tactisch inzicht en het vermogen om vooruit te denken kun je zo indrukwekkende combo\s op gang zetten. In het begin gebeurt dit meer per ongeluk dan expres, maar wanneer je er handig in begint te worden, dan wordt het verslavender dan je ooit voor mogelijk had gehouden.

[b]Modi\s[/b]
Uiteraard is Puzzle League DS geen kaal spelletje waar je na één potje al klaar mee bent. De game zit propvol modes, waaronder een Endless mode die doorgaat tot je af bent, en Clear mode waarin je bepaalde blokken weg moet spelen, de Garbage mode waarin je het ook aan de stok krijgt met lastige blokken nutteloos afval, een mode waarin je het opneemt tegen de computer, een Time Attack mode, een Daily Play mode waarin je elke dag drie korte spelletjes krijgt voorgeschoteld en daarna een Brain Training-achtige grafiek te zien krijgt en een Puzzle mode, waarin je een aantal blokken binnen een bepaald aantal zetten weg moet spelen. Vergis je vooral niet in die laatste, want sommige puzzles zijn echt heel erg pittig en inzicht is zeker van belang.

[img]http://www.gamersnet.nl/reviews/puzzle_ ... _0_big.jpg[/img] [img]http://www.gamersnet.nl/reviews/puzzle_ ... _2_big.jpg[/img]



[b]Online[/b]
Kers op de slagroomtaart is echter de online mode, waarin je via de Nintendo Wi-Fi Connection tegen iedereen, waar ook ter wereld, kunt spelen. Dit kan tegen maximaal één andere speler, maar in de wireless play optie van je Nintendo DS kan dit met z\n vieren. De online mode biedt veel vertier omdat mensen van vlees en bloed immers een stuk onvoorspelbaarder zijn en bovendien kun je, wanneer je friendcodes hebt uitgewisseld, ook met elkaar praten door middel van de ingebouwde microfoon van de Nintendo DS. En tot slot worden er ook nog ranglijsten bijgehouden, waardoor je altijd tegenover een speler van jouw niveau gezet wordt.

[b]Conclusie[/b]
Puzzle League DS is een puzzelspel wat uitblinkt in z\n eenvoud maar schittert door zijn diepgang. Deze succesvolle mix van Tetris en Bejeweled heeft het helemaal en vormt op dit moment de kroon van het puzzelgenre op de Nintendo DS. Voor mij is het de meest verslavende puzzelgame sinds Lumines, en dat zegt denk ik wel wat. Alleen de flitsende graphics, opzwepende muziek en ijzersterke sfeer maken dat spel nog net ietsjes beter. De schappelijke prijs van dertig euro maakt echter veel goed.


[size=8]Bron: Gamersnet[/size]

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 21-09-2008 21:28

Niks aan toe te voegen!
Het is een erg goed en verslavend spel, ben er ook regelmatig mee bezig.

Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Bericht door Melleke » 21-09-2008 21:55

Ik ken het spel nog niet, maar naar aanleiding van wat ik zo lees, word het toch wel tijd om het eens uit te gaan proberen!! Klinkt goed!

Gast

Bericht door Gast » 22-09-2008 09:56

Ja kijk dat is de bedoeling van reviews zorgen dat het aantrekkelijk wordt :D

Plaats reactie

Terug naar “DS - Reviews en Previews”